Larasplinter.reismee.nl

India, dag 40 t/m 53

Hier mij verslag vande reisdagen 40 t/m 53!

Dag 40 (01-12):

Vandaag met Indigo naar Thiruvananthapuram gevlogen. Vlucht ging goed; het concept lijkt erg veel op easyjet (dus standard geen eten, maar je kan wel noedels en snacks kopen aan boord) maar dan wel met vaste zitplaatsen. We hadden na 2,5 uur een tussenstop en daarna gingen we vrij vlot weer de lucht in. We hadden dan ook geen vertraging. Het was onze eerste binnenlandse vlucht en een paar dingen vielen mij op: 1- De baggage gaat voor het inchecken door de x-raycontrole! Daarna wordt het slot verzegeld en kan je doorlopen naar de incheckbalie. 2- De binnenlandse vluchten vertrekken vanaf een afgesloten gedeelte van de internationale luchthaven. 3- Nadat je je bagage van de band af hebt gehaald kan je gelijk naar buiten lopen.. Niks geen douane ofzo..

Aangekomen in Thiruvananthapuram hebben we een prepaidtaxi geboekt naar het hotel. Dit was ideaal! Gemakkelijk, snel en geen gedoe en onderhandelen over de prijzen! Gewoon een tabel met een vast tarief; heerlijk!

Het hotel was geweldig! Ruime kamer, schoon, airconditioned.. Alleen geen warm water (niet dat het warme water het niet deed, nee, er was gewoon geen warm- waterkraan :-P) Toch jammer.. Wel fijn dat het ontbijt bij de prijs inbegrepen zat.

Hierna zijn we naar een internetcafe geweest om mail te checken om het Chinese meisje, wat ik bij de Taj Mahal heb ontmoet, weer te kunnen ontmoeten in Kerala. Bleek nog een heel gedoe te zijn omdat het adres van het hotel waar zij zat, niet te vinden was! Toen we naar buiten liepen op weg naar het internetcafe, regende het! De eerste keer in onze hele reis! Maar, omdat het zo warm was (33 graden), voelde het heel drukkend aan.. Niet fijn.. Hierna hebben we nog echte Chai gedronken, zijn we ergens gaan eten waar de vlammen uit onze oren sloegen en zijn we op tijd gaan slapen na een koude douche.

Dag 41 (02-12):

Vandaag eerst ontbijt gehad bij het hotel. Rare curryprutjes maar op zich wel te doen.. Die Indiase mensen blijven vage ontbijtdingen hebben! Hierna nog even naar internetcafe geweest om te kijken of het Chinese meisje al had gereageerd met het adres van het hotel, maar helaas.. Hopen dat de locals in Kerala het hotel zouden kennen!

Hierna een taxi geregeld naar Kerala; een mooie rit van ongeveer 45 minuten langs miljarden palmbomen. Aangekomen in Kerala kende niemand het hotel, dus uiteindelijk maar naar een guesthouse gegaan (weer zonder warm- water- kraan, maar wel goede prijs) vlakbij het strand (twee minuten lopen). De stranden waar we vlakbij zaten waren 'Eve's beach' en het erg bekende 'Lighthouse beach' (erg mooie standen in een soort baai van rotsen). Vanuit daar zou ik haar blijven mailen om een plek af te spreken om elkaar weer te ontmoeten.

De rest van de middag hebben we doorgebracht op de boulevard en in de avond hebben we gegeten in een restaurantje, op de 'rooftop' (echt vet populair word hier in India; rooftop- restaurant) vanwaar we de zonsondergang hebben gezien. In het restaurant raakten we aan de praat met een gepensioneerd Brits stel: Angie en Dan. Zij waren aan het rentenieren en hadden in Engeland en in Kerala een huis en vlak bij hun huis hier in Kerala ook nog een cottage. Normaal is deze voor ons te duur, maar omdat hij nu leegstond, wilde ze hem wel aan ons verhuren voor omgerekend net geen negen euro per dag! Met twee aparte slaapkamers, een woonkamer, een keuken, een eetkamer, een badkamer (met warm water!), en apart toilet en een eigen terras! Het enige nadeel was dat het 10/15 minuten lopen was van het strand.. We konden morgenochtend al komen dus dat was leuk!

Ondertussen was ik erachter gekomen waar het hotel zat waar het Yoyo ( het Chinese meisje) zat. We hebben haar gevonden en het was een leuk weerzien!

Dag 42 (03-12):

Vandaag zijn gewisseld van Guesthouse naar cottage. Het is inderdaad wat verder lopen (op de terugweg heuveltje op.. Pff..) maar wel superrelaxed! Er zat wel een gi-gan-ti-sche spin in Saar's kamer! Zo groot als mijn hand! Gelukkig weten te vangen en een mooi nieuw huis gegeven achter een hoge muur! In de avond hebben we gegeten met Yoyo en haar kamergenoot, de Thaise Pol. Was erg gezellig!

Dag 43 (04-12):

Vandaag weer een relaxed dagje, doorgebracht samen met Yoyo en Pol. Dit keer meer zon gehad. Hierdoor zijn mijn schouders verbrand (3 uur gezwommen in de zee..) en Saar's hele rug! Verder nog een vage soldaat meegemaakt die heel graag met met mij op de foto wilde en indruk probeerde te maken door op zijn knieen viool te spelen.. Schattig, maar helaas voor hem heb ik de liefde van leven ALLANG gevonden! In de avond hebben we weer met zijn vieren gegeten.

Dag 44 (05-12):

Vandaag in de ochtend voor de eerste keer zelf ontbijt gemaakt aangezien we nu een keuken hadden! We hadden eitjes gekocht, ontbijtgranen, mangosap etc. Was erg lekker! Ook hebben we vandaag voor de laatste keer gelunched met Yoyo en Pol en afscheid genomen. Wel jammer, maar we hebben beloofd elkaar nog eens op te zoeken! In China, of in Nederland, ik ben benieuwd! Vandaag hadden we nog een toer naar de backwaters en daarna backpacks inpakken en de volgende dag om 09.00 uur vertrekken naar het vliegveld voor de vlucht naar Mumbai!

De backwaters waren erg mooi! Het is een rivier met kleine zijwatertjes met heeeeeeeel veel palmbomen en aan het einde een strand. De foto's zeggen genoeg (volgen later)! We hebben op een 'floating restaurant' onder het genot van 'iets met kaas' de zonsondergang gezien. Was wel mooi maar de backwaters zelf waren indrukwekkender dan de zonsondergang.. Hierna weer terug naar de cottage en de tassen ingepakt.

Dag 45 (06-12):

De volgende dag hadden we weer (en voor de laatste keer) zelfgemaakt ontbijt! Hierna vertrokken naar de luchthaven voor de vlucht naar Mumbai (waar we veeeel te vroeg waren maar dat geeft niet. Beter 3,5 uur te vroeg dan 1 minuut te laat)! Hierna weer tas door x-raycontrole, inchecken en wachten voor de beveiliging. Overigens wel grappig, er is hier in India bij de controle een aparte rij voor vrouwen. De metaaldetectorpoortjes gaan namelijk standaard af en bij de vrouwenrij is er een soort douchehokje met gordijntjes waarbinnen je met een handmetaaldetector nog een keer gecontroleerd wordt (wat niet serieus te nemen is, want dat ding gaat steeds af maar ze controleren niet waarvan..).

De vlucht ging prima. De airline was Jet airways en hier kregen we we een maaltijd aan boord. Ik zat bij het raam en toen we gingen dalen zag je heel duidelijk de sloppenwijken van Mumbai. Ze liepen letterlijk tot aan de rand van het vliegveld. Ik heb er foto's van; die zet ik zo snel mogelijk op mijn blog!

Aangekomen op het vliegveld weer een prepaid- taxi genomen. De chauffeur was erg chagrijnig en kon de weg niet vinden. Uiteindelijk heft hij ons nog op de verkeerde plek afgezet ook! Maar goed, na vijf minuten lopen vanaf daar waren we bij ons Guesthouse. Mumbai is een ontzettend dure stad! Ze staan niet voor niets bekend als de duurste stad van India. Dit Guesthouse is de goedkoopste die er te vinden valt (iets Christelijks..) en het is 45 euro per dag!! Dit is dan wel inclusief ontbijt en avondeten en.. De douche was warm!

Na het avondeten ging het bij mij mis.. Ik voelde mij helemaal niet goed en tegen middernacht kwam alles wat ik had gegeten er acuut weer uit. Hierna voelde ik mij nog steeds niet goed en gedurende de verdere uren heb ik nog twee keer overgegeven en tevens had ik (jaja, voor de 9de keer inmiddels..) diaree.. Hierdoor heb ik ook mijn malariatabletten niet binnen kunnen houden.. Hierna ben ik zo goed als in slaap gevallen.

Dag 46 (07-12):

De ochtend begon zonder ontbijt. Ik voelde mij nog steeds extreem misselijk en het laatste waar ik aan moest denken was eten.. Ik heb temperatuur opgenomen en ik had op een graad na, verhoging ipv koorts.. Sarah heft water voor mij gekocht en heb de hele dag in bed doorgebracht met het kijken naar een slechte Bollywoodfilm, slapen, raar dromen en mij vooral heel erg naar voelen L Dit was de slechtste dag tot nu toe, de dag dat ik graag veilig thuis in mijn eigen bedje had willen liggen!

Dag 47 (08-12):

Vandaag voelde ik mij iets beter! Nog steeds niet optimaal, maar omdat we nog niets van Mumbai hadden gezien en we morgenochtend alweer zouden vertrekken, hebben we toch een (klein) rondje Mumbai gedaan. We hebben onder andere de India gate van Mumbai gezien.

Hierna zijn we naar de toeristeninformatie gegaan voor tour door de sloppenwijken en het regelen voor eerst nacht hotel voor in Goa, aangezien we daar om 23.00 aan zouden moeten komen. Bij de toeristeninformatie waren ze kortaf en niet echt meewerkend. Toer door de sloppenwijken boden ze niet aan en een hotel wilde ze niet regelen omdat ze onafhankelijk zijn.. Dat waren de andere toeristeninformatiepunten ook, maar zij wilde ons tenmionste wel helpen.. Uieindelijk wilde ze wel een hotel boeken, maar die was erg duur en dat hebben we maar niet gedaan. Teleurgesteld liepen we maar weer naar buiten.

Het volgende wat we hebben gedaan is een internetcafe geboekt en zelf maar een hotel voor de eerste nacht geboekt, volgens de omschrijving slechts 2,2 km van het treinstation waar we aan zouden gaan komen.

Hierna zijn we teruggegaan naar het hostel, hebben we wat gegeten (soep en droge rijst voor mij) en zijn we gaan slapen.

Dag 48 (09-12):

Vandaag met een taxi naar het station gebracht en vanaf daar 11,5 uur met de trein naar Goa. De reis ging voorspoedig en we kwamen vrijwel op tijd aan. Bij het station in Goa stond ons een onaangename verrassing te wachten! Het bleek dat het hotel helemaal niet 2,2 km van het station af lag, maar 60..! Het was gelukkig wel in de goede richting (noordelijke richting en daar wilde we de dag erna dan ook heen, het rustigste strand van Goa: Mandrem beach). Het hotel was tevens met de reservering al betaald met credit- card, dus veel keus hadden we niet..

We hebben uiteindelijk een tuktuk weten de regelen voor een redelijke prijs, al was het alsnog best duur im verband met nachttarief. Het was een rit van 1,5 uur en na inchecken en douchen lagen we uiteindelijk rond 01/30 uur in bed.

Dag 49 (10-12):

De volgende dag zijn we om 08.30 uur opgestaan. Hierna ontbeten (zat bij de hotelprijs inbegrepen) en daarna zijn we met de taxi vertrokken naar Mandrem beach. Hier wilde we graag een coco- hut als onderkomen en we hebben uiteindelijk de coco- hutten- verhuurdster gevonden die in de Lonely Planet stond. Hier een coco- hut bij de rivier weten te regelen (3 minuten lopen van het strand) met een eigen badkamertje voor slecht 500 roepies (7,35 euro) per nacht! Oke, het water is lauw in plaats van warm maar dat is alleen maar goed aangezien het hier best warm is (35 graden in de schaduw)!

Verder hebben we niet veel gedaan. Alleen een beetje rondgelopen, wat kleine dingetjes gekocht (water etc.) en met zonsondergang bij het restaurantje op het strand gegeten.

Dag 50 (11-12):

Vandaag de eerste, echte, volledige dag op het strand in Goa.Over wat we hebben gedaan kan ik heel kort zijn: HE-LE-MAAL niets! Op het strand gelegen, drie keer gegeten en een beetje gezwommen. Echt heel erg relaxed! Al is het niet helemaal niets, want Saar heft nog een shirt gekocht om in te zwemmen in verband met het vervellen van de verbrande plekken op haar rug.Ook hebben we bij de eigenaresse van de de coco-hut een tour geregeld naar de Dudhsagar- watervallen.

Dag 51 (12-12):

Vandaag 1,5 uur over het strand gelopen op zoek naar de enige ATM in de buurt, namelijk bij het strand van Arambol, een strand noordelijker. Na 1,5 uur zwoegen, bleek de ATM buiten werking te zijn; het geld was op en zou de volgende dag pas bijgevuld worden.... Dat was echt een slecht moment.. Gelukkig een taxi gevonden die ons naar een andere ATM heeft gereden dus godzijdank toch nog geld weten te scoren. De ATM's zijn hier zeer dun gezaaid!

Hierna weer gerelaxed op het strand. Hier hebben we een Amerikaans en een Zuid- Afrikaans meisje ontmoet (blijft leuk, Nederlands/ Afrikaans praten met elkaar!) die beide als zuster werkten in Saoedi- Arabie en 54 vakantiedagen per jaar hebben..!! Ik wil daar heen!

Verder pizza gegeten(!!) en op tijd naar bed in verband met morgen vroeg opstaan voor de watervallentour.

Dag 52 (13-12):

Vandaag tour naar Dudhsagar- watervallen. Het was eerst 1,5 rijden, daarna een jeep delen met drie andere mensen en 45 minuten door de wildernis rijden waarbij we hobbeldebobbel gingen. Echt een wonder dat de jeep nog heel is, wat een weg! Onderweg ook nog 3 rivieren overgestoken (lees, hard doorheen gereden), dat was erg leuk! Jammer alleen dat er op de plek van mijn voeten een gat in de onderkant van de auto zat..

Hierna een stukje (ongeveer 20 minuten) lopen naar het gedeelte waar je mooie uitzichtspunten op de rivier had. Overigens onderweg (weer) veel aapjes gezien. India loopt over van de apen! Ook al een paar zien oversteken onderweg naar de watervallen en elders in India leven ze langs de kant van de weg en in tempels.

De waterval zelf was erg mooi, maar wel erg veel toeristen. Dit is dan ook de redden dat we niet zijn gaan zwemmen. De rest van de rit terug door het wildpark was ook erg mooi!

Hierna zijn we nog naar een 'spice- plantation' geweest waar we hebben gelunched en een rondleiding hebben gehad. Was erg interesant om mee te maken en er waren HELE grote zwart- gele spinnen! Hierna zijn we terug gegaan naar onze coco- hut, hebben we gegeten en toen zat de dag er al weer op! Overigens is het mij vandaag pas opgevallen hoeveel roofvogels er hier in India leven! Je ziet erg vaak en erg veel!

Dag 53 (14-12):

Vandaag de laaste 'echte' relaxdag! Morgen vertrekken we om 11.00 uur vanuit hier naar het vliegveld en zullen we 1,5 dag in een hotel aan het vliegveld zitten, waar we de nacht van vrijdag op zaterdag om 01.30 uur weer zullen vertrekken. Daarom vandaag lekker relaxed ontbijt gegeten, waarna we nog even naar Arambol naar de kleine markt zijn geweest. Hierna nog de laatste dag op het strand doorgebracht, gegeten en nu ben ik hier mijn een- en- laatste blog aan het schrijven..

De foto's zijn helaas niet meer gelukt. Die upload ik zo snel mogelrijk als ik weer in Nederland ben. Ik kom overigens zaterdagmiddag om precies 12.00 uur aan voor de mensen die het willen weten,. Het vluchtnummer weet ik zo snel even niet meer, maar het is de vlucht met Aeroflot vanuit Moskou.

Tot snel allemaal en ik zou het leuk vinden als jullie massaal reageren op dit een- en- laatste blog!

Heel veel groetjes allemaal!

Lara

Reacties

Reacties

Swen

He jammer het is de laatste, kan je niet twee maanden langer blijven. Dan hebben we wat leuks te lezen :P

Iris

Heey Girlie,

Vervelend dat je weer ziek bent geweest! Gelukkig niet al te lang. Relaxen tijdens een vakantie is ook heel belangrijk, haha. Ben benieuwd naar al je foto's!
Liefs

Leontine

Wat een verhalen....ik zie het helemaal voor me. Ook fijn dat je weer naar NL komt. Nog wat gehoord van die sollicitatie? liefs Leontine

Henk

Hoi Lara,

Ik lees je avonturen weer met veel plezier, hoewel Roeland ons ook al veel verteld heeft.
We missen je en het zal heel fijn zijn je weer te zien.
Moet ik Indian Curry koken als je weer bij ons komt eten?

Liefs van Henk en Gina

Roeland

Hey lievie! Nog even veel info zo vlak voor je thuiskomt! Goed om te lezen dat je de liefde van je leven allang bent tegengekomen :D
Ik ben vooral heel blij dat je levend terugkomt en sta om 12 uur klaar om je op te vangen :)
Tot zaterdag!
X

Richard

Hey Laartje!!

Ik ben eindelijk bij met al je verhalen! Super wat je allemaal hebt meegemaakt tot nu toe. Ik moet zeggen dat jij toch echt wel de kroon spant met gekke dingen haha :)

Wel jammer dat je zo vaak ziek bent geweest ... diaree is heel vervelend. Misschien dat die Malariapillen ook wel een handje hebben geholpen daarmee..

Hobbeldebobbel rijden is niet alleen in India erg populair ... hier in Zuid-Afrika vinden ze het ook schitterend. Vooral in busjes waar je met 15 man op elkaar gepakt zit... heerlijk! :P

Vind je het niet jammer om al weer terug naar huis te gaan (behalve voor Roe dan)??

Als ik geen internet heb voordat je terug gaat: Alvast veel succes met je vlucht, fijne kerst en ik hoop dat je weer een beetje kan wennen aan het heerlijke Nederlandse klimaat ;)

Groetjes,
Rich

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!